Termenul de training provine din limba engleză si se referă la o activitate organizată ce vizează difuzarea de cunostinte si/sau instrucțiuni in scopul cresterii performanțelor persoanei instruite si al aducerii acestuia la un anumit nivel din punct de vedere al abilitătilor si aptitudinilor, astfel incat persoana respectivă să poată ocupa un anumit post.
Dacă ar fi să căutăm un echivalent in limba romană ar trebui să ne gandim la mai multi termeni, ca de exemplu, educatie / invatamant / instruire, desfăsurate cu scopul imbunătătirii abilitatilor si atitudinilor necesare unei persoane pentru a indeplini mai eficace atributiile unui anumit post.
Dacă ne gandim la cei 3 termeni enumerati in limba romană cel mai apropiat este probabil cel de instruire. Cu toate acestea exista o diferenta intre „training” si „instruire” (asa cum o cunoastem noi). Principalele diferente constau in urmatoarele aspecte:
- in cazul training-ului cursantii efectuează cea mai mare parte a muncii in timp ce in cazul instruirii instructorul răspunde in totalitate de intregul proces de invatare;
- cursantii sunt implicati in mod activ in cazul training-ului in timp ce in cazul instruirii traditionale cursantii receptează cunostintele si au un rol pasiv pe parcursul instruirii;
- metdoda de invătare este activ-participativă in cazul training-ului, in timp ce in cazul instruirii clasice metoda folosită este prelegerea.
Trainingul este un proces planificat de modificare a atitudinilor, cunostintelor si comportamentelor printr-un proces de invătare cu un puternic caracter practic, in vederea atingerii performantelor dorite intr-un anumit tip de activitate. Trainingul ajută un angajat să fie mai eficient pe un post.