Pentru toti cei care au organizat cursuri finantate prin POSDRU 2007-2013 una dintre marile probleme a reprezentat-o atragerea persoanelor din grupul tinta la cursuri. Dificultatile au aparut mai ales în perioada 2013-2015, datorita inexistentei unor canale de comunicare bine definite. Înca din 2009 mai multi jurnalisti români au început sa prezica “moartea presei scrise”, iar în 2012 afirmatiile de acest gen erau deja confirmate de datele furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), care aratau clar un trend descendent al vânzarilor pentru toate ziarele.
Evident, restrângerea tirajelor a condus si la un impact mult mai mic al anunturilor, ceea pentru cei ce erau obisnuiti sa se promoveze prin mica sau marea publicitate a creat o adevarata problema. Evident, solutia era promovarea online. Probleme au aparut însa la decontarea anunturilor online, deoarece foarte putine site-uri ofereau si posibilitatea publicarii siglei proiectului. Desi se stia ca în cazul proiectelor finantate din fonduri europene orice anunt trebuie sa respecte regulile impuse prin manualul de identitate vizuala, putini au tinut cont de acest aspect.
Pentru programele implementate in perioada 2014-2020 toate regulile privind publicarea informatilor referitoare la proiecte, inclusiv in mediul online, sunt mentionate in Manualul de Identitate Vizuala pentru Instrumentele Structurale 2014-2020 (MIV), si de acum prevederile manualului vor fi parte integranta a contractelor de finantare încheiate în cadrul programelor finantate de UE. În manual se stipuleaza ca “în cazul campaniilor de comunicare realizate cu finantare din partea Uniunii Europene destinate publicului sau anumitor categorii ale acestuia, beneficiarul se asigura ca publicul este informat cu privire la sursa de finantare”. În ceea ce priveste promovarea online, MIV 2014-2020 contine o sectiune dedicata bannerelor electronice.
Respectarea regulilor de indentitate vizuala este însa o adevarata provocare deoarece în anumite situatii metodele de promovare care ti-ar putea aduce cel mai usor “clienti” nu au nicio facilitate de a atasa anunturilor niste banere. Exemplul clasic îl reprezinta anunturile sponsorizate pe care le vedeti pe motorul de cautare google, care nu au nicio imagine asociata.
Pentru a putea utiliza solutia promovarii online în cadrul proiectelor, solutie de promovare care în zilele noastre nici macar nu mai poate fi considerata moderna, ci una clasica si absolut necesara, administratorul portalului educational e-calificare.ro a creat facilitatea de a atasa anunturilor un banner cu sigla proiectului. Un exemplu pentru un astfel de anunt poate fi vazut la adresa: http://e-calificare.ro/exemplu-anunt">http://e-calificare.ro/exemplu-anunt.
În cazul cursurilor gratuite organizate prin proiecte cu finantare europeana formatorii pot atasa pe lânga o poza sugestiva si un banner al proiectului. În poza pot fi inserate informatii utile pentru cei care ar putea fi interesati sa participe la cursuri, iar în bannerul din heading se pot afisa informatiile obligatorii solicitate prin MIV 2014-2020.
Odata rezolvata acesta problema specialistii portalului www.e-calificare.ro se vor ocupa de organizarea unor campanii de promovare care sa aduca pe pagina cu anuntul persoanele pe care le vizati. Pentru campaniile organizate în orase cu peste 100.000 locuitori, în cazul alocarii unor bugete adecvate, este posibil ca anunturile dvs. sa fie afisate unui numar de 25-35.000 persoane, impact care nu poate fi atins decât prin promovare în top 5 canale de televiziune nationala, dar care în schimb va conduce la un buget de promovare extrem de mare.
Prin promovarea targetata realizata de specialistii portalului, targetarea fiind nu numai în functie de localitatea de domiciliu ci si în functie de vârsta si sex, campaniile derulate prin e-calificare.ro sunt cele mai convenabile solutii din punct de vedere al raportului pret/calitate.