Studiu UNICEF: sistemul de învătământ este subfinantat


Jumătate dintre şcoli susţin că veniturile de care dispun sunt insuficiente pentru a acoperi nevoile, iar 60% dintre directori consideră, de asemenea, insuficient nivelul veniturilor asigurat prin formula de finanţare pe bază de cost standard pentru preşcolar sau elev, potrivit unui studiu UNICEF, anunță Mediafax.

Conform studiului "Finanţarea sistemului de învăţământ preuniversitar pe baza standardelor de cost: o evaluare curentă din perspectiva echităţii", realizat de UNICEF şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 47% dintre şcolile investigate au indicat faptul că veniturile de care dispun sunt insuficiente pentru a acoperi nevoile, iar 60% dintre directorii chestionaţi consideră că nivelul general actual al veniturilor asigurat prin formula de finanţare pe baza de cost standard per preşcolar sau elev este insuficient.

Scolile romanesti reusesc cu greu sa sustina cheltuielie de personal, cele cu formarea continuă a cadrelor didactice din şcoală, cele pentru bunuri şi servicii, dar şi cele pentru programe naţionale pentru categorii specifice de elevi sau consumabile şi materialele didactice de bază.

Cercetarea a fost realizată în perioada cuprinsă în perioada mai - octombrie 2013, în 77 de şcoli din toate zonele geografice ale ţării, în care învaţă peste 30.000 de copii care au făcut parte din campania UNICEF "Hai la şcoală!".