Echipa este unitatea fundamentala de lucru intr-o organizatie moderna cand aspiram sa cream o organizatie care invata, ceea ce spune cu adevarat este: "Avem nevoie de echipe care sa invete permanent". Aici "cauciucul intalneste drumul"; daca echipele nu pot invata, organizatia nu poate invata.
Progresele tehnologice in instrumentele de comunicare si colaborare au permis multor organizatii sa adopte politici de lucru la distanta, bazandu-se tot mai mult pe echipe virtuale.
Pentru a va adapta in mod corespunzator si a inspira invatarea in echipa in intreaga organizatie, va recomandam trei activitati:
1. Stabiliti obiective de invatare in echipa care se aliniaza la rezultate.
Rezultatele si masurile de performanta ale unei echipe conduc invatarea acesteia. Aceasta se bazeaza pe stapanirea colectiva si viziunea comuna. Echipele rareori incep proiecte noi intreband: "Suntem echipati cu cunostintele necesare pentru a obtine aceste rezultate?" Daca este necesara o schimbare a cunostintelor colective de echipa, ar trebui stabilit un plan formal de invatare in echipa.
Ganditi-va la subiecte precum inteligenta artificiala sau onovatia modelului de business - toata lumea trebuie sa aiba o baza de cunostinte pentru a contribui. In unele cazuri, ar putea sa fie necesara invatarea individuala bazata pe rol sau pe un domeniu de expertiza pentru anumiti membri ai echipei. Autati-va reciproc acordand timp pentru invatare si timp pentru a impartasi cunostinte in beneficiul obiectivelor echipei.
2. Cautati declansatoare care ofera oportunitati de invatare in echipa.
Identificarea factorilor declansatori pentru noi oportunitati de invatare este o discipila care trebuie integrata in guvernarea echipei.
Echipa este unitatea fundamentala de lucru intr-o organizatie moderna cand aspiram sa cream o organizatie care invata, ceea ce spune cu adevarat este: "Avem nevoie de echipe care sa invete permanent". Aici "cauciucul intalneste drumul"; daca echipele nu pot invata, organizatia nu poate invata.
Declanșatoarele pot include o nouă strategie sau proiect, o schimbare în construcția echipei sau o situație de criză, printre altele. Întrebarea „Ce trebuie să știm pentru a îndeplini obiectivele noastre?” ar trebui să fie ridicate periodic pentru a se asigura că schimbările importante într-un mediu de echipă inspiră noi oportunități de învățare.
3. Creați mediul potrivit pentru învățarea în echipă
Pentru a învăța în echipă, echipa are nevoie de un mediu care să favorizeze învățarea. În timp ce învățarea este o abilitate, învățarea în echipă este o disciplină. Cel mai important aspect al unui mediu sănătos (și funcțional!) Al echipei este cel al siguranței psihologice. Profesorul Amy Edmondson de la Harvard Business School descrie siguranța psihologică ca fiind „un climat de echipă caracterizat prin încredere interpersonală și respect reciproc în care oamenii se simt confortabil să fie ei înșiși”.
Un studiu recent realizat de Google a constatat că principalul factor de performanță al echipei a fost siguranța psihologică. Echipele cu siguranță psihologică suficientă depășesc echipele fără aceasta. Cercetările efectuate de Edmondson relevă faptul că siguranța psihologică duce la mai multă învățare și performanță mai bună.
Proiectul HR Technology / POCU/464/3/12/127018 ofera posibilitatea IMM-urilor din regiunea Sud Muntenia sa isi inscrie un numar nelimitat de angajati la programele gratuite de formare profesionala continua. Astfel, echipe formate din cadrul organizatiilor sa invete impreuna si sa aplice in cadrul proiectelor comune pe care le desfasoara la locul de munca.
Pentru informatii despre inscrierea si participarea la aceste programe de formare profesionala, puteti solicita la adresa de email adriana.horne@smarteurope.ro.
Disclaimer: Acest articol a fost adaugat de firma SMART Europe 2020 si nu reprezinta oficial punctul de vedere sau pozitia administratorului portalului e-calificare.ro”