Incepem cu totii un alt an!
Suntem recunoscatori pentru experientele traite, lectiile invatate si cunostintele acumulate!
Totodata este timpul potrivit pentru setarea intentiilor si obiectivelor viitoare!
Latura profesionala nu trebuie sa lipseasca din aceste planuri, sub toate aspectele sale: calificare profesionala, formare profesionala, gasirea unui loc de munca, initierea si dezvoltarea unei activitati independente, etc.
Tinerii NEETs someri, cu vârsta între 16 - 29 ani, inregistrati la Serviciul Public de Ocupare, cu rezidenta în regiunile SV Oltenia, Sud Muntenia si SE au oportunitatea de a-si indeplini dorintele privind evolutia profesionala in cadrul proiectului “ABILitati pentru TINEri, ABILitati pentru un viitor sustenabil!”, prin intermediul serviciilor integrate puse la dispozitie si cu suportul expertilor angrenati in proiect.
In incercarea de a gasi un loc de munca adecvat calificarii, studiilor, competentelor, aptitudinilor si intereselor fiecaruia, este nevoie in primul rand de accesul la informatii privind piata muncii, de cunoasterea modurilor de abordare a pietei muncii si de instrumente de acces pe piată : CV, scrisoare de intentie, recomandari etc.
Serviciile de mediere din cadrul proiectului “ABILitati pentru TINEri, ABILitati pentru un viitor sustenabil!” pot facilita accesul la informatii actuale si veridice asupra cererii si ofertei de pe piata muncii, la situatia celor mai cautate meserii sau a celor uzate moral si pot oferi sugestii asupra celor mai potrivite alegeri privind viitorul loc de munca.
Documentele utile in procesul de cautare a unui loc de munca sunt :
• acte de identitate personala;
• documente privind studiile / specializarile profesionale;
• recomandari / referinte de la locuri de munca anterioare, programe de formare urmate, actiuni de voluntariat, etc.;
• scrisoarea de intentie;
• curriculum vitae (CV european sau un format specific institutiei).
Scrisoarea de intentie este un instrument de promovare personala in care candidatul isi argumenteaza interesul si isi justifica candidatura pentru un post/ functie.
Curriculum Vitae este un document care, bine redactat, poate spori semnificativ sansele de a obtine postul dorit. Informatiile incluse într-un CV trebuie sa fie în acord cu cerintele si competentele postului, relevante si prezentate concis, cu maxima precizie si claritate.
Daca in baza scrisorii de intenţie si a CV-ului ati fost selectat la interviu inseamna ca acestea si-au atins scopul pentru care au fost intocmite si trebuie sa va pregatiti pentru acest pas.
Interviul de angajare este o conversatie pe care o porti cu diversi oameni care conduc o firma sau o institutie, despre abilitatile tale personale, despre postul pe care doresti sa-l ocupi, despre motivatia de a lucra la firma respectiva, despre beneficiile oferite.
Pentru orice fel de recomandare/indrumare privind regulile generale de intocmire si redactare a unui CV si/sau a unei scrisori de intentie, elementele componente ale acestora, mentionarea abilitatilor cheie, erori de evitat in redactarea acestora, precum si recomandari pentru sustinerea unui interviu, puteti beneficia de suport!
Anul cel nou poate avea un start mai bun fiind parte din proiectul “ABILitati pentru TINEri, ABILitati pentru un viitor sustenabil!”
Va asteptam! Suntem diponibili pentru dumneavoastra la adresa de email calificare@optimcode.ro sau la nr de telefon: 0790.070.571.
Disclaimer: Acest articol a fost adaugat de firma Optimcode Integration si nu reprezinta oficial punctul de vedere sau pozitia administratorului portalului e-calificare.ro”