Ospătarul (chelnerul) asigură servirea consumatorilor cu produsele alimentare solicitate,
într-un local de alimentatie publică.
Serveşte, la cererea consumatorilor, preparate culinare, băuturi şi alte produse comestibile.
Obiectivul minimal pe care-l urmăreşte este satisfacerea momentană a consumatorului, iar
obiectivul maximal este să-l convingă pe acesta că, de fiecare dată când va reveni, va avea
aceleaşi satisfacţii.
Efectul astfel obţinut se va materializa în planul ridicat al încasărilor, în afluxul consumatorilor.
Serviciul propriu-zis constă în primirea clienţilor şi stabilirea relaţiei cu aceştia
(salutul, pronunţarea numelui clientului, dacă este cunoscut, informarea lor sugestivă, verbal şi
prin listă).
În activitate, chelnerul foloseşte diverse materiale auxiliare: şervet, bloc-notes, creion,
chibrit, carnet de plăţi, monedă divizionară, liste de preparate şi băuturi, borderou de plăţi şi
bonuri de marcaj.
Atentie: acest curs nu este organizat de e-calificare.ro. Pentru detalii si informatii suplimentare va rugam sa va adresati organizatorului. Acuratetea informatiilor din anunt este responsabilitatea integrala a companiei care a publicat anuntul.