Ospătarul (chelnerul), vânzător în unităţi de alimentaţie, asigură servirea consumatorilor cu produsele alimentare solicitate,
într-un local de alimentatie publică.
Serveşte, la cererea consumatorilor, preparate culinare, băuturi şi alte produse comestibile.
Obiectivul minimal pe care-l urmăreşte este satisfacerea momentană a consumatorului, iar
obiectivul maximal este să-l convingă pe acesta că, de fiecare dată când va reveni, va avea
aceleaşi satisfacţii.
Efectul astfel obţinut se va materializa în planul ridicat al încasărilor, în afluxul consumatorilor.
Serviciul propriu-zis constă în primirea clienţilor şi stabilirea relaţiei cu aceştia
(salutul, pronunţarea numelui clientului, dacă este cunoscut, informarea lor sugestivă, verbal şi
prin listă).
În activitate, chelnerul foloseşte diverse materiale auxiliare: şervet, bloc-notes, creion,
chibrit, carnet de plăţi, monedă divizionară, liste de preparate şi băuturi, borderou de plăţi şi
bonuri de marcaj.
Pentru serviciul propriu-zis sunt necesare: tacâmuri, veselă, pahare, sticle, sifoane, platouri,
cleşti, măsuţe pentru transportul preparatelor, masa de serviciu, mese pentru consumatori,
scaune flori, şerveţele etc.
Competenţe dobândite
comunicare şi numeraţie.
utilizarea calculatorului şi prelucrarea informaţiei.
comunicare în limbă străină.
asigurarea calităţii.
dezvoltare personală.
igiena şi securitatea muncii.
lucrul în echipă.
organizarea activităţii unităţilor de alimentaţie şi turism.
promovarea produselor şi serviciilor.
psihologia consumatorului.
evidenţa operativă.
servirea preparatelor.
servirea băuturilor.
alcătuirea meniurilor.
comportament profesional.
Atentie: acest curs nu este organizat de e-calificare.ro. Pentru detalii si informatii suplimentare va rugam sa va adresati organizatorului. Acuratetea informatiilor din anunt este responsabilitatea integrala a companiei care a publicat anuntul.