Competenţele antreprenoriale generale se referă la capacitatea unui individ de a pune ideile
în practică. Aici intră creativitatea, inovaţia, asumarea riscurilor, precum şi capacitatea de a
planifica şi de a implementa proiecte în scopul atingerii obiectivelor. Aceasta sprijină indivizii nu
numai în viaţa lor de zi cu zi, dar şi la locul de muncă, făcându-i conştienţi de contextul muncii lor,
făcându-i capabili să profite de oportunităţi şi constituie temelia pentru deprinderi şi cunoştinţe mult
mai specifice cerute de cei care stabilesc sau contribuie la o activitate socială ori comercială.
Aceasta trebuie să includă conştientizarea valorilor etice şi să promoveze buna guvernare
Antreprenoriatul social se referă la:
Abordări sustenabile, inovative şi practice aplicate în beneficiul societăţii în general, cu
accent pe cei care sunt marginalizaţi şi săraci;
Un termen care semnifică o abordare unică a problemelor economice şi sociale, o abordare
transversală mai multor sectoare şi discipline.
3
Fundamentarea în anumite procese şi valori care sunt comune fiecărui antreprenor social,
indiferent dacă domeniul său de specialitate este educaţia, sănătatea, reforma socială, dreptul
muncii, mediul, dezvoltarea economică, agricultura etc. sau dacă organizaţiile create sunt entităţi
profit sau nonprofit.
Un antreprenor social recunoaşte o problemă socială şi utilizează principii antreprenoriale
pentru a crea, organiza şi gestiona o entitate care să producă schimbare socială. În timp ce
antreprenorii de afaceri măsoară de obicei performanţa în termeni de profit şi valoare adăugată,
antreprenorii sociali îşi măsoară succesul prin impactul pe care îl au asupra societăţii. Deşi
antreprenorii sociali lucrează deseori prin intermediul organizaţiilor nonprofit şi a grupurilor
cetăţeneşti, mulţi dintre ei lucrează în sectorul guvernamental şi privat.
Atentie: acest curs nu este organizat de e-calificare.ro. Pentru detalii si informatii suplimentare va rugam sa va adresati organizatorului. Acuratetea informatiilor din anunt este responsabilitatea integrala a companiei care a publicat anuntul.